SanomaVentures investeert in Mijn Autocoach

Achter de schermen

2013. SanomaVentures investeert in Mijn Autocoach: een adviesdienst voor consumenten die helpt bij het aankopen van een (tweedehands) auto. De experts van Mijn Autocoach helpen met het selecteren van een geschikte occasion en gaan mee met de consument voor een technische controle en hulp bij het onderhandelen over een goede prijs.

Geschreven doorn SanomaVentures

 

Mijn Autocoach is opgericht door ondernemers Ernst Zijlstra en Joost Zijlstra en is gelanceerd in oktober 2012. De afgelopen maanden heeft Mijn Autocoach gewerkt aan het aantrekken van deskundige en betrouwbare auto-experts om haar dienst landelijk te kunnen aanbieden. Ook heeft zij samenwerkingen gesloten met onder andere ANWB Autoverkoopservice, Afas Software en online marketing bureau Butter & Fish. De investering van SanomaVentures stelt Mijn Autocoach in staat om sneller bekendheid te krijgen en haar dienstverlening uit te rollen.


Ernst Zijlstra, directeur van Mijn Autocoach: "Wij zijn erg blij met deze investering van SanomaVentures, waardoor we niet alleen een groter bereik krijgen maar door gebruik te maken van de kennis en het netwerk van Sanoma ook een snelle groei hopen te realiseren."

Aansluitend op AutoWeek en Autotrader

Herman Kienhuis, investment director SanomaVentures: "Mijn Autocoach helpt consumenten heel concreet bij het aankopen van een tweedehands auto. Dat is een mooie aanvulling op de inspiratie en informatie over nieuwe en tweedehands auto’s die al wordt geboden door onder andere AutoWeek en Autotrader. Mijn Autocoach voorziet in een behoefte voor mensen die zonder zorgen een goede auto willen kopen voor een goede prijs."

Deel artikel

Meer blogs in de categorie Achter de schermen

Op bijna alle auto's garantie via Mijn Autocoach

Heb je een tweedehands auto aangeschaft met de hulp van Mijn Autocoach? Ze sluiten gemakkelijk en snel een aanvullende garantieverzekering voor je af. Daarvoor is Mijn Autocoach een samenwerking aangegaan met Autotrust.

Robert van Heerde op Achter de schermen

Single&Stijl - How to: Een auto kopen

In het kader van ons januari thema, Single & Mannenzaken: Je bent single en op zoek naar een nieuwe auto. Spannend, stoer, leuk, maar ook verdomd lastig waar te beginnen!

Achter de schermen

Aftersales - Mijn Autocoach verhuurt autocoaches

De 29-jarige ondernemer Ernst Zijlstra uit Groningen is onlangs gestart met een lokale pilot voor zijn nieuwe initiatief Mijn Autocoach. Het bedrijf verhuurt autocoaches aan consumenten, die helpen bij de aanschaf van een tweedehands auto. Begin januari 2012 moet het bedrijf landelijk gaan opereren en een jaaromzet gaan halen van 500.000 euro.

Achter de schermen

Driekwart autorijders koopt geen andere auto in 2013

2013. De verkoop van nieuwe auto’s is enorm gedaald in 2012. Allsecur autoverzekeringen wilde hier meer over weten en hield een korte enquête onder 500 automobilisten. 75% van de Nederlandse automobilisten blijft voorlopig doorrijden in dezelfde auto. 18% is in 2013 wel van plan een andere auto aan te schaffen, 8% twijfelt nog. Als Nederlanders een nieuwe auto kopen, dan willen zij ook waar voor hun geld: 42% van de ondervraagden koopt liever niet via een particulier en klopt aan bij de autohandelaar.

Achter de schermen

Mijn Autocoach in Viva

Een auto kopen is best spannend. Het is natuurlijk niet zomaar een aankoop die je even tussen neus en lippen doet. Er zijn veel dingen waar je op moet letten, en dan is een béétje verstand van zaken best gewenst. Natuurlijk kun je je vriend, je vader of je technische buurman meenemen naar de garage – maar laten we eerlijk zijn, die weten ook niet álles. Of misschien heb je geen autokenners in je omgeving en kun je wel wat hulp gebruiken.

Achter de schermen

Mijn Autocoach in Dagblad van het Noorden

Wie geen handige buurman of oom heeft, maar toch steun wil bij de aanschaf van een tweedehands auto, kan sinds kort de hulp inroepen van Mijn Auto Coach. Een initiatief van Ernst Zijlstra uit Groningen en zijn broer Joost. Ze assisteren tegen betaling bij het uitzoeken, beoordelen, onderhandelen en kopen.

Achter de schermen

Allsecur werkt samen met Mijn Autocoach

Allsecur werkt samen met Mijn Autocoach. Mijn Autocoach is een onafhankelijke expert die je helpt met het vinden, zoeken naar en kopen van een auto. 

Achter de schermen

Wat marketeers van ondernemers kunnen leren: rapid prototyping

Rapid prototyping is een verzamelbegrip voor het snel vervaardigen van fysieke prototypes (wikipedia). Het idee is om een fysieke versie van een produktidee te maken, zodat er vervolgens op basis van tests verbeteringen gemaakt kunnen worden. Mijn pleidooi is dat marketeers vaker ‘prototypes’ van hun nieuwe producten of diensten zouden moeten maken of zo te ervaren hoe het ‘in het echte leven’ werkt.

Achter de schermen