Autocoach Ruud en zijn oldtimer-project (fotoreportage)

Robert van Heerde op Kosten & onderhoud

Deze Corvette herken je straks niet meer

Onze autocoach Ruud is gek op auto’s en motoren. Naast zijn werk bij Mijn Autocoach, heeft hij zijn eigen oldtimer-project.

Een Corvette C3 uit 1974. Hij heeft hem eigenhandig gerestaureerd van een wrak naar een echte boulevard cruiser. Hieronder zie je een fotoreportage van de Corvette.

Een echte barnfind

De Corvette stond al jaren te verstoffen in een oude schuur. Te wachten op iemand die hem nieuw leven in zou blazen. Ruud trof de auto zo aan:
 

Zo zag de Corvette eruit voor de restauratie

 

De achterkant van de Corvette

 

Het interieur: hier mag wel een doekje overheen

 

Strippen!

De eerste klus is het strippen van de auto. Pas dan weet je hoe de auto er echt bij staat. 

 

Het interieur van de Corvette

 

Ook het motorblok moest uit elkaar

 

Beetje kaal zo he?
 

Na het schoonmaken en herstellen, is het tijd om de auto weer helemaal glad te schuren. 

 

Alle panelen worden geschuurd

 

Wordt dit ooit nog mooi? Ja zeker!

 

Zodra dat voor elkaar is, kan de auto eindelijk weer in de nieuwe lak. 

 

Een nieuwe laag lak voor de Corvette

 

En natuurlijk nieuwe glimmende velgen en een nieuw motorblok (5.7 liter V8).

 

Nieuwe velgen voor de Corvette

 

Splinternieuwe 5.7 V8

 

En dan…. het eindresultaat!

Na een hoop bloed, zweet en tranen is dit dan het resultaat. Niet verkeerd toch?

 

En dit is hoe de Corvette er nu uitziet

 

De achterkant van de uiteindelijke Corvette

 

De voor en na foto van de auto
 

De specialisatie van Mijn Autocoach

Zoals je ziet hebben we bij Mijn Autocoach gespecialiseerde mensen in dienst. Heb jij een oldtimer op het oog? Schakel ons in! Ruud (of een andere collega) gaat met je naar de auto toe en inspecteert de oldtimer volledig.

Deel artikel

Meer blogs in de categorie Kosten & onderhoud

8 onmisbare punten die niet worden gecontroleerd bij een APK-keuring (en wel bij een aankoopkeuring)

Wanneer je op zoek bent naar een tweedehands auto, wil je niet verrast worden door reparatiekosten na aanschaf. Je wilt een technisch goede auto kopen.

Eentje waar je zo lang mogelijk zonder problemen mee vooruit kunt. Het is dus van belang dat de technische staat van de auto in orde is. Maar hoe weet je dat?

Wij spreken regelmatig klanten aan de telefoon die menen dat de auto in orde is, omdat deze afgeleverd wordt met een nieuwe APK.

Helaas is dit een misverstand.

Robert van Heerde op Kosten & onderhoud Lakdiktemeter NAP RDW

Profieldieptes: wettelijk minimum per band én advies

Zowel voor winterbanden, zomerbanden als voor all-season banden geldt een wettelijk minimum van 1,6 mm profiel. Maar is het wel veilig om met 1,6 mm rond te rijden?

Robert van Heerde op Kosten & onderhoud